24/7 Pechhulp binnen Europa

fiets reparatie.jpg

Het Pechhulp abonnement voorziet in vervoer van de fiets en uzelf én maximaal 1 andere deelnemer binnen Europa*. Vervoer is voor beiden naar dezelfde plaats, in geval van een technisch defect waarbij sprake is van recht op Pechhulp. Pechhulp is alleen af te sluiten in combinatie met de fietsverzekering en dus niet los verkrijgbaar. Pechhulp is een thuisbreng-service. Uw fiets wordt niet ter plekke gerepareerd.

* dit geldt voor de nieuwe verzekeringen die m.i.v. 15 februari 2019 zijn afgesloten.

 

Pechhulp via Kingpolis betekent:

  • Toegang tot het meest uitgebreide hulpverleningsnetwerk ter wereld
  • Persoonlijke aandacht en professionele hulp bij pech met uw fiets waar en wanneer dat ook nodig is
  • In geval van pech kunt u bellen met het telefoonnummer dat op uw pasje of polisblad staat (wij adviseren u dit nummer op te slaan in uw telefoon).

Waar wordt u geholpen?

  • In Europa (alle EU landen plus Liechtenstein, Noorwegen, IJsland en Groot Britannië)

Waar wordt u niet geholpen?

  • Er is geen recht op pechhulp op het woonadres, vakantieadres, tijdelijk domicilie van u of de parkeerplaats van de auto
  • Binnen 1 kilometer van uw huis heeft u geen recht op pechhulp
  • Pechhulp wordt niet geboden op plaatsen die niet vrij toegankelijk zijn voor de Pechhulpservicewagen

Veelgestelde vragen

  • Wat is het telefoonnummer van de Pechhulpcentrale?

    Pechhulp is alleen mogelijk als u een Casco Compleet verzekering heeft afgesloten bij Kingpolis.

    Het nummer van de pechhulpcentrale kunt u vinden op uw polisblad óf op uw pechhulppas.

    Bij pech onderweg kunt u bellen met onze Pechhulpcentrale:  085 - 7441668

    LET OP: bent u in het buitenland? Bel dan +31 85 7441668.

    Wij raden u aan om dit telefoonnummer op te slaan in uw mobiele telefoon. Dan heeft u het nummer altijd paraat.

  • Welke hulp wordt geboden?

    Uw fiets wordt niet ter plekke gerepareerd, maar naar de rijwielzaak gebracht (uw eigen of dichtstbijzijnde* teneinde reparatie te kunnen starten).
    *naar keuze van berijder en afhankelijk van uw polisvoorwaarden

    • 24/7 uurs alarmnummer 365 dagen per jaar
    • Beschadiging of verlies van de gehele fiets
    • Mechanische gebreken, zoals kettingbreuk of framebreuk
    • Lekke band
    • Hulp bij uitval van uzelf in Nederland, door tijdens de fietsrit opgelopen letsel, waardoor u niet in staat bent verder te kunnen fietsen
    • Hulp in Nederland bij uitval door lichamelijke problemen met medische oorzaak, waardoor u uw weg niet kunt vervolgen
    • Aansluitend aan de hulpverlening verzorgen van transport van uzelf met uw fiets naar*: startpunt, huisadres
  • Hoe vaak heb ik recht op hulp?

    Het abonnement Pechhulp voor een (elektrische) fiets geeft maximaal drie keer per jaar recht op pechhulp. Pechhulp wordt verleend gedurende 24 uur per dag, 7 dagen per week.

  • Wat is begin en looptijd van het abonnement Pechhulp?

    Het recht op Pechhulp bestaat vanaf de ingangsdatum van het abonnement, en is geldig gedurende de gehele looptijd van uw verzekering. 

Direct online regelen

Diefstal van uw fiets melden

Het is belangrijk dat u binnen 5 dagen (online) aangifte doet. Daarna helpen wij u om uw diefstalclaim snel en goed af te handelen. Na goedkeuring van de diefstalclaim kunt u bij uw rijwielzaak een nieuwe fiets uitzoeken.

Schade van uw fiets melden

Heeft u schade? Dan zorgt Kingpolis dat u zo snel mogelijk weer kunt fietsen. Uw rijwielzaak zorgt voor de reparatie van uw fiets, Kingpolis zorgt voor de administratieve afhandeling van de schade.

Wijziging van uw gegevens doorgeven

Zorg ervoor dat wij altijd uw actuele adres- en contactgegevens hebben, om zo goed verzekerd te blijven. Gaat u verhuizen of wijzigen uw contactgegevens? Geef dit dan zo snel mogelijk aan ons door onder vermelding van uw polisnummer via info@kingpolis.nl