Hulp bij vragen

Veelgestelde vragen over fietsverzekeringen


Komt u ergens niet uit? Raadpleeg onderstaand overzicht van veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen of wilt u een toelichting? Neem gerust contact met ons op!

Contact opnemen

Veelgestelde vragen

  • Mijn fiets is gestolen; wat moet ik doen?

    De stappen bij diefstal van uw fiets:

    1. Na ontdekking van de diefstal van uw fiets doet u binnen 5 dagen aangifte bij de politie. U krijgt een afschrift van het Proces Verbaal (PV).
    2. Aangifte doen kan online via https://www.politie.nl/aangifte
    3. DigiD en SMS-controle; per 1 april 2017 hebt u, naast DigiD, ook sms-controle nodig om aangifte te doen en in te loggen op Mijn Politie. https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/digid-en-controle-via-sms.html
    4. Verder heeft u de twee originele sleutels nodig, een kopie van de verzekeringspolis, en de aankoopbon van de fiets.
    5. U of uw rijwielhandelaar meldt de schade bij Kingpolis.
    6. U moet de twee orginele sleutels met de overige stukken (aankoopbon, kopie van de polis en het PV) naar ons op sturen.
    7. Wij adviseren om de envelop met de sleutels aangetekend versturen.

    Postadres:
    King verzekeringen B.V.
    Postbus 148, 8530 AC Lemmer

  • Ik heb schade aan mijn fiets; wat moet ik doen?

    De stappen bij schade aan uw fiets:

    1. Uw rijwielhandelaar maakt een taxatie van de herstelkosten.
    2. U of uw rijwielhandelaar meldt de schade bij Kingpolis middels het schadeformulier.
    3. De schadeafdeling van Kingpolis beoordeelt de schade. Na goedkeuring kunt u de fiets laten repareren. U meldt hiervoor de schade bij Kingpolis.
    4. U kunt de schade melden met behulp van het schadeformulier wat u hieronder kunt downloaden en deze ingevuld (online) opsturen naar Kingpolis.
    5. Kingpolis zorgt voor de financiële afwikkeling met de rijwielhandelaar. U hoeft dus geen geld voor te schieten, u betaalt alleen het eigen risico van euro 25,- aan de rijwielhandelaar.
  • Binnen hoeveel dagen moet ik aangifte doen als mijn fiets is gestolen?

    Is uw fiets gestolen? Doe dan zo snel mogelijk (binnen 5 dagen) online aangifte via www.politie.nl. Ook dan helpen wij u om uw diefstalclaim snel en goed af te handelen. Na goedkeuring van de diefstalclaim kunt u bij uw rijwielzaak een nieuwe fiets uitzoeken.

  • Moet mijn fiets voorzien zijn van een speciaal slot?

    Het is belangrijk dat uw fiets is voorzien van een ART-goedgekeurd vast slot, minimaal 2 sterren. Uw rijwielzaak kan een dergelijk slot monteren op uw fiets. Zet uw fiets altijd op slot, zodat u na diefstal alle (originele) sleutels kunt overhandigen.

    Als u een fietsleutel bent kwijtgeraakt, dan is het zaak om z.s.m. een nieuwe sleutel bij te bestellen. Geef dit ook meteen door aan ons via info@kingpolis.nl

    AXA slot  http://keyservice.axa-stenman.com  

    ABUS slot http://abus-sleutelservice.nl 

    overige merken http://fietssleutels.nl

  • Wat is een goedgekeurd slot?

    Het is belangrijk dat uw fiets is voorzien van een ART-goedgekeurd vast ringslot, minimaal 2 sterren.

    Via de link van Stichting ART kunt u checken of uw slot een goedgekeurd slot is. LET OP: dit moet wel een vast ringslot zijn en dus géén los- of kettingslot. 

     

  • Ik ben mijn fietssleutel kwijt, wat moet ik doen?

    Vóór het bijbestellen van een originele kopiesleutel adviseren wij u dit aan ons door te geven per mail: info@kingpolis.nl

    U kunt een sleutel bijbestellen via de website van de leverancier van uw goedgekeurde slot

    AXA slot  http://keyservice.axa-stenman.com  

    ABUS slot http://abus-sleutelservice.nl 

    overige sleutels  http://www.fietssleutels.nl

    Vervolgens selecteert u het juiste slot en doorloopt vervolgens het bestelproces.

    Wij verzoeken u na ontvangst van de reservesleutel dit aan ons door te geven per mail: info@kingpolis.nl

    Wij maken vervolgens op uw polis een aantekening dat u in het bezit bent van een originele en een kopiesleutel. Deze twee sleutels dient u te kunnen overleggen bij eventuele diefstal van uw fiets.

  • Ik wil mijn verzekering opzeggen, hoe doe ik dat?

    Natuurlijk kunt u uw fietsverzekering beëindigen. U kunt dat doen door een mailtje sturen naar info@kingpolis.nl met vermelding van uw polisnummer. Houdt rekening met de opzegtermijn.

    Na het eerste jaar zijn alle doorlopende verzekeringen dagelijks opzegbaar met een maand opzegtermijn.

     
  • Kan ik een tweedehands fiets verzekeren?

    U kunt de fiets verzekeren tegen de aanschafprijs waarvoor u de fiets bij een erkende rijwielzaak heeft gekocht. Wij hebben dan wel de aankoopbon nodig. Heeft u de fiets op een andere wijze gekocht of is de fiets al langer in uw bezit dan vragen wij u om uw fiets bij een erkende rijwielzaak te laten taxeren. Wij hebben dan wel de taxatiebon nodig en kunnen uw fiets voor deze prijs verzekeren.

  • Mijn partner en ik hebben twee pechhulppasjes op één naam, zijn beide fietsen wel verzekerd?

    Ja, u bent goed verzekerd! Onze fietsverzekering is een objectverzekering en dat houdt in dat de verzekering en dus ook bijbehorende pechhulppas bij uw fiets hoort, dit is dus niet persoonsgebonden. Gedurende de looptijd van de fietsverzekering (met pechhulp) kunt u gebruik maken van de pechhulp-service.

  • Hoe geef ik mijn e-mailadres door?

    Als u een fietsverzekering afsluit, ontvangt u met het polisblad een kaartje met de vraag of u een e-mailadres wilt doorgeven i.v.m het doorsturen van digitale post.

    U kunt uw e-mailadres  doorgeven op info@kingpolis.nl onder vermelding van uw polisnummer. En check meteen uw persoonsgevens op het polisblad!